torsdag 9 februari 2012

Hungerspelen- Ett boktips av Elin V

Jag vill rekommendera en bok som är skriven av Suzanne Collins. Boken heter Hungerspelen och handlar om Katniss Everdeen. Det är den årliga slåtterdagen, där en tjej och en kille mellan 12 och 18 år blir utlottade till att delta i hungerspelen. Hungerspelen är en tävling där bara en kan vinna, och det är den som överlever längst.
Alla 12 distrikt lottar fram en tjej och en kille som slåss för sitt liv för att vinna äran.
Hungerspelen är en bok man verkligen aldrig kan lägga ifrån sig. Den är spännande hela tiden och ju längre man läser desto mer vill man läsa. Och det är inte bara spänning, boken är fylld med kärlek och känslor.
När jag hade boken i handen såg allt så självklart ut, jag visste nästan precis hur boken skulle sluta. Men alla mina gissningar överträffade det som senare hände i boken. Mina gissningar kunde bara slänga sig i väggen.
Det bästa med boken är att det är en trilogi och alla tre hänger ihop med varandra som pricken över i:et. Jag rekommenderar verkligen starkt hungerspelen trilogin!


Snart kommer även Hungerspelen som film! Kolla in den här trailer:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar